To dla mnie naturalne: Kuchnia Spotkań, czyli jak gotować i segregować

To dla mnie naturalne:

Kuchnia Spotkań, czyli jak gotować i segregować

 

Trwa konkurs „To dla mnie naturalne”, w którym mieszkańcy sołectw Gminy Radziechowy-Wieprz rywalizują o to, kto zbierze więcej prawidłowo posegregowanych odpadów z tworzyw sztucznych. Konkursowi towarzyszą liczne spotkania edukacyjne, takie jak np. „Kuchnia Spotkań“, która w minioną niedzielę odbyła się w Radziechowach. Podczas specjalnego pokazu kulinarnego Remigiusza Rączki – znanego i lubianego śląskiego kucharza – uczestnicy mieli okazję poznać zarówno sekrety kuchni regionalnej, jak i zasady prawidłowej segregacji odpadów, które powstają podczas gotowania.

Niedzielne wydarzenie – zorganizowane w ramach działań edukacyjnych towarzyszących konkursowi „To dla mnie naturalne”, a także w ramach Święta Seniora – przyciągnęło spore grono zainteresowanych. Wśród uczestników „Kuchni Spotkań” znaleźli się m.in. seniorzy, radni oraz sołtysi z Gminy Radziechowy- Wieprz, a także przedstawicielki Kół Gospodyń Wiejskich działających na terenie gminy. Gościem specjalnym wydarzenia był Remigiusz Rączka – lokalny kucharz znany z promowania i odkrywania na nowo tradycyjnej kuchni śląskiej i historycznej. Podczas pokazu kulinarnego zaprezentował uczestnikom przepisy na takie dania, jak żur na maślance czy śląskie karminadle z jesienną sałatką z dyni. Brzmi smacznie? I tak też było!

Przez żołądek do…troski o środowisko

Pokaz kulinarny był dla uczestników spotkania także okazją do tego, aby poznać zasady prawidłowej segregacji odpadów, jakie powstają podczas przyrządzania posiłków. Kucharzowi towarzyszył bowiem Michał Mikołajczyk z Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol, który na bieżąco omawiał każdy z odpadów powstających podczas pokazu i wskazywał uczestnikom, do którego kosza powinien trafić. Dzięki temu, uczestnicy poznali zasady prawidłowej segregacji, a także dowiedzieli się, dlaczego jest ona tak istotna.

Segregacja odpadów to szansa na poddanie takich surowców, jak papier, metal, szkło czy plastik recyklingowi i ponownego ich wykorzystania. Dlatego niezwykle istotne jest, aby towarzyszyła nam ona w codziennych czynnościach i stała się naturalnym nawykiem. Liczymy na to, że tego typu spotkania pomogą mieszkańcom gminy przekonać się, jak w prosty sposób każdy z nas może zatroszczyć się o środowisko, dając odpadom kolejne życie – mówi Przemysław Turski, Dyrektor Zakładu Żywiec Zdrój w gminie Radziechowy- Wieprz.

Rywalizacja trwa

Konkurs „To dla mnie naturalne” powoli dobiega końca – rywalizacja mieszkańców gminy Radziechowy- Wieprz o to, które sołectwo zbierze więcej prawidłowo posegregowanych odpadów z tworzyw sztucznych potrwa do 30 listopada br. Jest o co walczyć – zwycięskie sołectwo zostanie bowiem nagrodzone czekiem o wartości 20 tysięcy złotych. Fundatorem nagrody jest firma Żywiec Zdrój S.A., będąca głównym partnerem akcji organizowanej przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe Sortownia Surowców Wtórnych PIOTR PLAST – Piotr Figura. W działania i organizację konkursu zaangażowani są także: Gmina Radziechowy-Wieprz, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., Fundacja „Za górami, za lasami” oraz Gminne Centrum Kultury, Promocji i Turystyki Radziechowy-Wieprz.

 

Żywiec Zdrój – naturalnie dla środowiska

Zaangażowanie spółki Żywiec Zdrój w inicjatywę wpisuje się w przyświecającą firmie wizję One Planet. One Health, a także w zobowiązanie środowiskowe, ogłoszone podczas zeszłorocznego Szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach. Firma wiele uwagi poświęca działaniom wpisującym się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, w myśl której ten sam zasób może być przetwarzany i ponownie wykorzystany do produkcji nowych opakowań oraz różnego rodzaju przedmiotów. We współpracy z partnerami spółka działa na rzecz poprawy systemu zbiórki i recyklingu opakowań tak, by w 2025 roku móc osiągnąć powyżej 90% recyklingu butelek PET w Polsce. Deklaruje również, że do 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Istotną częścią zobowiązania środowiskowego Żywiec Zdrój jest również deklaracja opracowania i prowadzenia na rynek alternatyw dla plastikowych opakowań. Firma zrobiła już w tym kierunku pierwsze kroki, wprowadzając na rynek produkty w puszkach oraz w szklanych opakowaniach, które pozwalają ograniczyć użycie pierwotnego plastiku.

Więcej informacji udziela:
Katarzyna Owsianko

Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej, Wizerunku i Eventów Polska i Kraje Bałtyckie
ul. Redutowa 9/23
01-103 Warszawa, Polska
telefon: +48 666 048 940
e-mail: katarzyna.owsianko@danone.com

O ŻYWIEC ZDRÓJ

Żywiec Zdrój S.A. to lider na rynku wody butelkowanej oraz największy producent na rynku napojów bezalkoholowych[1]. Zgodnie ze swoją misją, firma zachęca ludzi, by pili zdrowiej i ze szczególną troską dba o środowisko naturalne. Misja ta widoczna jest we wszystkich obszarach działalności Żywiec Zdrój – od współpracy z dostawcami, poprzez tworzenie produktów, po realizowane programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane z nich to „Po stronie natury” i „Mamo, tato, wolę wodę!”. Ich celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona zasobów wodnych w Polsce, a także kształtowanie właściwych nawyków w zakresie spożycia płynów wśród konsumentów.

Firma Żywiec Zdrój S.A. powstała w 1992 roku na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego. Dziś zatrudnia ponad 600 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce i posiada najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju[2].

 

[1] Nielsen,Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Sklepy Chemiczne, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Kioski, Stacje benzynowe, Sklepy winno-cukiernicze, udział w sprzedaży wolumenowej wśród produktów z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych, kategoria: Napoje bezalkoholowe (definiowane jako suma kategorii: Woda butelkowana, Napoje gazowane, Napoje energetyczne, izotoniczne, witaminowe, Herbata mrożona, Soki, nektary, napoje), okres: styczeń 2018 – grudzień 2018

[2] MillwardBrown dla Żywiec Zdrój, tracking wód butelkowanych, 1.02-18.12.2016, CAWI, n=2192, osoby w wieku 18-55 lat kupujące wodę butelkowaną przynajmniej raz w tygodniu.

 

 

Dodaj komentarz