Czyste Beskidy 2022

Włączyliśmy się w akcje Czyste Beskidy 2022, które w tym roku organizowane były w Korbielowie. Gmina Radziechowy-Wieprz stara się wspierać akcje związane ze środowiskiem i edukacją. Beskidy należą do wszystkich, dlatego ważne jest wspieranie takich akcji.

Wspólnie z grupą mieszkańców wyjechaliśmy o 9:00 z Juszczyny do Korbielowa. Wśród osób biorących udział w akcji byli mieszkańcy Juszczyny, Bystrej, Wieprza oraz Radziechów. Na miejscu zarejestrowaliśmy swój udział w wydarzeniu po czym ruszyliśmy żółtym szlakiem na Halę Miziową. Droga miejscami była mocno kamienista, ale szło się bardzo dobrze. Na Hali Miziowej mogliśmy skosztować pysznej drożdżówki i napić się ciepłej herbaty. Część grupy postanowiła zostać w schronisku, by nieco odpocząć a druga część wybrała się by zdobyć szczyt Pilsko. Po odpoczynku w trawie wybraliśmy się w drogę powrotną. Po drodze oczywiście zbieraliśmy śmieci, które ciężko było znaleźć, bo szlak okazał się bardzo czysty.

Po zejściu oddaliśmy worki ze śmieciami do odpowiedniego punktu. W zamian otrzymaliśmy piękne upominki za wzięcie udziału w akcji. Zjedliśmy pyszne ciasto i kiełbaskę.
W sumie przeszliśmy ponad 10 km. To niewielki odcinek, który mogą przejść nawet całe rodziny. Dzieci rwały się do wspólnej wędrówki i do zabawy.

To był miło spędzony czas w świetnym towarzystwie na łonie natury. Liczymy, że za rok taka akcja odbędzie się też w Gminie Radziechowy-Wieprz.

Zachęcamy do brania udziału w akcjach. Warto, dla siebie, dla innych i w szczególności dla Beskidów.